HTML

Ladybug blogja

Egy bogaras bogárka naplója...

Friss topikok

  • Ladybugee: @Rich®: De el am... viszont uj idoszamitas kezdodik... par nap csupan addig... Nem mellesleg mikor... (2010.11.10. 16:25) Csóóóóóókolom!
  • Ladybugee: @Rich®: Most meg én bömbizek... nah jó, nem, de a könnycseppek ott vannak ám a szemem sarkában! A... (2009.08.03. 10:25) What is love?
  • Ladybugee: @speed: Persze, hogy megérte... és szeretem, ha velem együtt röhögnek rajtam! :D (2009.06.01. 20:34) "Az van"
  • Edina82: Hát igen, jó tanulság volt :) Velencéből bőven elég ez a 3 nap, de engem a társaság mindenért kárp... (2009.05.11. 21:20) Grazie mille...
  • Edina82: Jelentem a fejfájás megvolt, így nekünk a káröröm is!! ;) (2009.04.27. 20:46) Ígéretek kontra alkohol

Linkblog

Magyar népzenei körkép

2009.03.04. 21:26 Ladybugee

A Csík zenekar és Barátai idegenvezetéséve.

Tegnap este kicsit félve léptem be a müpa-ba, mert az igazat megvallva a népzene sosem állt hozzám közel. Tény és való, hogy ifjú tinédzser koromban, és még pár évvel utána is tekingettem a zene irányába, de ez megragadt a 6 évnyi zongorázásnál és egy kis énekkari részvételnél, de amint visszahallottam saját "énekhangomat" jobbnak láttam megszakítani eme rövidke pályafutást. Tehát félelem, izgatottság, és kíváncsiság.

A koncert apropója az a 20 év, amióta a Csík zenekar létezik. A zenekar névadója, nevezett Csík János, szívélyesen üdvözli a közönséget, szimpatikus, időnként - még a koncert közben is - belegabalyodik mondandójába, de a szándék a fontos, és a közönség hallhatóan egyszerre mosolyogja meg. Indulásnak egy laikusként nem felismerhető magyar népzenével kezdenek. Nagyon sajnálom, hogy a stílusirányzatokat nem tudom kedves olvasó felvázolni, de nem sikerült megjegyeznem, és nálam ebben sokkal jártasabb emberkék nagyobb hozzáértéssel tudnának ezekről beszélni. Szóval az in medias res kezdés bejön, a hangszereket bűvölő zenészekről lerí, hogy mesterei azoknak. Fantasztikus a hegedű, a brácsa, a nagybőgő és a cimbalom. Rövid kitérő: a hegedűnek eddig is a rabja voltam, igaz nem ezen műfaj tekintetében, de mindig el tudott varázsolni a hangja. Aztán jöttek a fordulatok. Ki kell, hogy emeljek pár előadót, nem tudok elmenni mellettük anélkül, hogy ne méltatnám őket.

Majorosi Marianna. Régen hallottam ilyen tiszta hangot. Ahogy énekelni kezdett, libabőrős lettem, a feldolgozott szám pedig, amit előadott - őszinte leszek - könnyeket csalt a szemembe. Hallgassuk csak:

A méltán népszerűségnek örvendő feldolgozások között azért a magyarországi népzenei irányzatok is szerepet kaptak, hiszen mégiscsak ez a zenekar fő profilja. Meglepetést okoztak a hol jazz, hol blues környezetbe ágyazott paraszti muzsikák, ahol szinte nem is tudta az ember leánya, hogy mire figyeljen. A tradícionálisan megszólaló hegedűre és hangszertársaira, vagy pedig az adott zenei irányzat jellemző hangszerére: a szájharmónikára vagy éppen a szaxofonra. Érdekes színfoltot jelentett Őze Áron színművész megjelenése, aki két Juhász Gyula verset és egy József Attila szerzeményt szavalt el szintén a hagyományokat őrző zenei aláfestéssel.

Mondanom sem kell, hogy az est fénypontja Lovasi András megjelnése volt. A két Kispál szerzemény, és a második visszataps után a koncert zárásaként előadott Tankcsapda feldolgozást a közönség egyenletes és hosszantartó tapsviharral jutalmazta. Látszik, hogy a könnyűzene a fiatalabb korosztály körében bizony elterjedtebb.

És hogy én milyen érzésekkel távoztam a koncertől? Nagyon jól éreztem magam, és ilyen formában bármikor-bárhol szívesen találkozom újra a népzenével. Néha bizony a lábam ritmusra járt a székben ülve, és ez mindenképpen a pozitív benyomást erősíti. Nincs más hátra, mint hogy megköszönjem a Csík zenekarnak és Barátainak a felejthetetlen estét! Nektek pedig, hogy elolvastátok eme rövidke beszámolót.

{Meghajol}

Szólj hozzá!

Címkék: zene koncert

A bejegyzés trackback címe:

https://ladybug.blog.hu/api/trackback/id/tr39981931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása